Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do hotelu w Gniewie w ramach projektu „Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie, a wyzwania rynku pracy.”

Termin

wyjazdu

28 maja 2014r.

Cel

wyjazdu

Zapoznanie się z kompleksową działalnością obiektu hotelarskiego w Gniewie

Uczestnicy

wyjazdu

Uczestnicy projektu - uczniowie II klasy technikum hotelarskiego

oraz opiekunowie – nauczyciele przedmiotów zawodowych hotelarskich

Liczba

uczestników

16 osób

Opis wyjazdu

Wcześnie rano o godz. 5:15, 16 osobowa grupa wyjechała spod budynku ZSOiT w Ustce. Na godzinę 9.00 grupa dotarła do kompleksu obiektów hotelarskich w Gniewie. Na kompleks ten składał się Hotel Rycerski oraz Pałac Marysieńki. Do kompleksu przynależy także Zamek – w którym także znajdują się miejsca noclegowe. Uczniowie mieli okazję zobaczyć nie tylko pokoje hotelowe o różnym standardzie, ale także dowiedzieli się o historii tego miejsca i jak obiekt był remontowany oraz przystosowywany do standardów kategoryzacyjnych określonych w Ustawie o usługach turystycznych. Hotel Zamek Gniew to potężna gotycka twierdza rycerzy mnichów, siedziba królów, hetmanów i starostów.Ponieważ w dniu naszej wizyty hotel przyjmował liczną grupę gości najpierw zaczęliśmy swoją wizytę od obejrzenia bazy noclegowej – czyli jednostek mieszkalnych dla gości.

  1. Pałac Marysieńki – 50 j.m (pokoje 1-, 2-, 3-osobowe oraz apartamenty – łącznie 120miejc

  2. Hotel Rycerski - 50 j.m (pokoje 1-, 2-, 3-osobowe oraz apartamenty – łącznie 120miejc

  3. Apartamenty Zamkowe – 2 luksusowe komnaty o unikatowym klimacie z wyeksponowanymi w nich historycznymi detalami.

  4. Dormitoria w komnatach zamkowych – 140 miejsc noclegowych w pokojach wieloosobowych o surowym wystroju nawiązującym do

ascetycznego wyglądu cel Braci Zakonnych. .

Uczestników oprowadzała Pani kierownik recepcji, która także wskazywała, iż dużą rolę w branży hotelarskiej odgrywają proponowane przez właścicieli obiektów atrakcje turystyczne, jakość świadczonych usług hotelarskich, a także bogata oferta usług dodatkowych. Obiekt posiada także kilka sal konferencyjnych, oferuje usługi SPA oraz oferuje usługi gastronomiczne o zróżnicowanym standardzie – podobnie jak miejsca noclegowe. Mogliśmy zobaczyć restaurację Kolumnową, Kawiarnię- Oranżerię, Karczmę Zamkową. Dzięki bogatej ofercie obiekt ma dość duże obłożenie, czyli chętnych gości.

W trakcie oprowadzania uczniowie mieli wiele pytań dotyczących pracy na poszczególnych stanowiskach, oprowadzająca nas Pani przedstawiła w skrócie zakres obowiązków pracowników, czas pracy. Uczniowie Uczniom podobało się połączenie nowoczesności w zabytkowych wnętrzach, zwrócili też uwagę na to, iż obiekt jest przyjazny dla rodzin z małymi dziećmi posiada szereg zabezpieczeń przeciwpożarowych.

Około godziny 12 wyruszyliśmy w drogę powrotna do Ustki. Wyjazd uważam za niezwykle przydatny dydaktycznie. Uczestnicy wyjazdu mieli okazję zapoznać się z ofertą turystyczną zbudowaną na bazie walorów historycznych, kulturowych i przyrodniczych. Uzyskali również informacje na temat sposobu funkcjonowania obiektu hotelarskiego.